ConnyT funderar

2010-04-23

Constantin förbjuder gratisreklam

Filed under: internet — Taggar:, , , — connyt @ 07:08

Nu är slutet nära för alla hysteriskt roliga Hitler parodier från filmen Undergången.

Hitler har reagerat med ilska😉

Nästan lika upprörd som han blev över iPad:

Regissören Oliver Hirschbiegel säger:

– Jag tror att jag har sett 145 stycken! Jag måste så klart skruva ner ljudet ner jag ser dem. Ofta är texterna så roliga att jag skrattat rakt ut. Jag skrattar åt en scen som jag regisserat själv, man kan inte få en bättre komplimang som filmmakare”, sa han till New York Magazine tidigare i år.

Bättre reklam än så här kan knappast en film få och detta helt gratis. Det måste vara för bra för att vara sant kanske Constantin resonerar?!

Titta fort för snart kan dom vara bortplockade ;D

2 kommentarer

  1. Jag håller absolut inte med.
    Det som slår mig mest med de här Hitlergrejerna är hur obegåvade de flesta av klippens skapare framstår som. Jag menar ungefär som så, att oavsett om det var en kul ide från början (och där har folk olika åsikt beroende på att vi har olika humor, men det är gott och väl, man får ju faktiskt vara oense även om en del svenskar inte verkar begripa den saken) så förstår jag inte hur någon människa kan tycka sig verka innovativ genom att göra om samma plojgrej för, säg, 250:e gången?
    Om man verkligen har talang så kommer denna att yttra sig i att man åtminstone FÖRSÖKER skapa något litet eget snarare än att på ängsligt flockmaner bara in absurdum kopiera det andra har gjort tidigare.
    Ingen kan vara nyskapande hela tiden, men den som inte ens försöker är det svårt att känna respekt inför.
    För att ta ett annat exempel: någon ställer ut en vovve i en rondell, litet knäpp grej kanske men varför inte. Men den som ställde ut den 785:e rondellhunden, hur i all världen ska jag kunna se den personen som innovativ och egen?

    Kommentar av Mattias J — 2010-04-23 @ 16:31

  2. Jag har väl inte påstått att de är så innovativt?!

    Jag tycker dock att flera av dom är riktigt roliga och jag fattar verkligen inte vad problemet är för filmbolaget…

    Kommentar av ConnyT — 2010-04-23 @ 17:38


RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

