ConnyT funderar

2010-01-26

Effekterna av FRA

Filed under: internet, samhälle — Taggar:, — connyt @ 19:49

Missa inte en utmärkt summering av FRA skriven av Olof B.

En av de absolut farligaste sakerna med FRA och den typen av möjlig massavlyssning är självcensur och att vi ändrar vårt beteende. Om jag vet att en person har varit inblandad i något som gör att myndigheterna i något land haft ”spaning” mot denna person. Vill jag verkligen då besöka hans hemsida? Vill jag skicka ett mail till honom? Vill jag som arbetsgivare anställa honom? Det känns inte osannolikt att detta kommer ”flagga” mig som misstänkt och kanske ge mig problem i framtiden…

Annat att läsa just nu:
FarmorGun Skriver om ACTA och Calle Bildt.
Ni följer väl även den Kafka-liknande historien om den grova brottslingen MMN-o?! Tänk att använda ett internetjack som kommunen har satt in i väggen på det kontor dom låter honom använda… Det är klart att politikerna blir upprörda..😉
Badlands hyena tar upp de positiva sidorna med mobbing😉

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

