ConnyT funderar

2008-10-23

Svarttaxi nästa!

Filed under: Uncategorized — connyt @ 08:28

Eftersom jag kör taxi har jag länge retat mig på min granne som jag VET kör svarttaxi. Jag har utan resultat påpekat detta för polisen. Äntligen kan jag göra något åt det. Jag väntar bara in att ”svartjobbjägarlagen” ska klubbas (bör vara en ren formalitet nu).

Då ska jag bara begära in lite uppgifter så ska han allt få….

– Från Bensinbolagen behöver jag hans kontoutdrag så jag ser var/när han har tankat.

– Kontoutdrag från banken behöver jag såklart

– Uppgifter från parkeringbolagen så jag kan se var han har parkerat

– Fartkameror! Han kan ha fastnat i en fortkörning. Kamerorna från vägtullarna i Stockholm blir också användbara.

Om detta inte räcker kan jag gå till ICA och COOP så jag kan se var/när han har handlat. Kanske ska begära in uppgifter från försäkringskassan också för att se om han varit sjukskriven när han kört bil.

Som sagt äntligen kan jag göra något åt detta själv!

Sedan finns det mycket att ta tag i framöver. Jag vet en kille på gymmet som jag är säker på håller på med dopning. En annan granne tror jag snyltar på TV licencen. En arbetskamrat erkände en gång på firmafesten att dom anlitar svart hemhjälp. Tack regeringen! Nu kan jag själv jobba med att sätta dit dom utan att behöva krångla till det och prata med Polisen.

Blogga med WordPress.com.

