ConnyT funderar

2008-10-10

Piratjakten

Filed under: samhälle — Etiketter:, — connyt @ 13:39

Dax att testa detta med att Blogga…

Vad är bättre att börja med än att kommentera nyheten i SvD om piratjakten som nu skall privatiseras. Tydligen är just fildelning ett så allvarligt brott att man vill ge privata organisationer mer långtgående befogenheter än vad t.o.m. polisen har för att få ut uppgifter om misstänkta ungdomar (och andra). Man undrar vad nästa steg blir? Om jag misstänker att min granne jobbar svart skall jag ha rätt att begära ut information från försäkringskassan och ev. övervakningskameror i området så jag kan hjälpa polisen… Hur kan det bli så fel när politiker bestämmer. Svaret är väl starka lobbyister antar jag….

Vill inte kritisera Karl Sigfrid som jag sympatiserar med, men hans kommentar ”Jag utgår från att mitt parti förhåller sig öppet i den här frågan och lyssnar på de synpunkter som kommer fram i debatten” var ganska kul (om det var menat som ironi)

Silver is the New Black-temat. Blogga med WordPress.com.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

